• Categories
  • Tarcze hamulcowe nawiercane do zestawu Big Brake 444mm 2015

The Symbol : D2-DS43
13500.00
opak To the virus Vault
Shipping within 30d
Shipping price 0
Kurier 0
Paczkomaty InPost 12
Poczta Polska 13
Poczta Polska (Pobranie) 16
Kurier (Pobranie) 19
The Availability Of 5 opak
The Weight Of The 10 kg

Zamówienie telefoniczne: 730119129

Leave your phone

Tarcze hamulcowe nawiercane do zestawów Big Brake Kit firmy D2 z lat 2015+

 

Różnice między nacinaną a nawiercaną tarczą hamulcową:

 

Nacinane:

W nacinanych tarczach hamulcowych typowe są drobne wgłębienia (od czterech do ośmiu równomiernie rozdzielonych), wyfrezowane na powierzchni tarczy hamulcowej. Rowki zapewniają takie same zalety chłodzenia co otwory, lecz z mniejszym ryzykiem rozdzielania i powstawania szczelin, dlatego że rowki zwykle nie rozciągają się na całej powierzchni rotoru (chociaż na rynku znajdują się obecnie i takie modele).
Rowki zwykle są skierowane i wygięte w ten sposób, że mogą one obejmować całą powierzchnię klocków hamulcowych, zapewniając o wiele lepszą wentylację niż szereg otworów.
Na podstawie niektórych rodzajów nacięć można ocenić stan tarczy hamulcowej.
Rowki dają także efekt "golenia", który utrzymuje bardziej czystą powierzchnię klocków hamulcowych dla lepszego kontaktu pary.
Oprócz tego obecność nacięć działa na zasadzie tarki, podwyższając efektywność hamowania samochodu.
Jednocześnie należy zdawać sobie sprawę, że zużycie klocków zwiększa się. W celu uniknięcia szybkiego ścierania, rekomendowane jest dobieranie jakościowych klocków do takich tarcz.

image

 

Nawiercane:

Wiercenie od 30 do 40 równomiernie rozdzielonych otworów w tarczach hamulcowych poprawia wentylację powietrza i efekt chłodzenia.

Otwory rzeczywiście przyniosły niespodziewaną korzyść. Stworzyły one kanały do wyciągu gorących gazów, wydzielanych przez klocki hamulcowe. Żywice fenolowe, które wykorzystywane są jako spoiwo, żeby połączyć klocki hamulcowe, przy nadmiernym nagrzaniu wydzielają parę. Gaz może ukształtować graniczną warstwę pomiędzy klockami i tarczą hamulcową, która zmniejsza tarcie.

W naszym przypadku, graniczna warstwa gazu między powierzchnią klocków i tarczy hamulcowej zapobiega temu, żeby klocki złączyły się z tarczą hamulcową, zmniejsza tarcie i siłę hamowania, właśnie w tym momencie, kiedy kierowca potrzebuje tego najbardziej. Jeżeli tarcza hamulcowa jest perforowana lub ma nacięcia, otwory lub rowki rozdzielają warstwę graniczną i zapewniają ujście gazu, wtedy klocki mogą mieć pełny kontakt z tarczami hamulcowymi. Ponadto otwory i rowki pomagają usuwać pył i brud, który dostaje się do przestrzeni między tarczą hamulcową i klockami.
Na poziomie mikroskopijnym brud między klockami i tarczą hamulcową może zmniejszyć powierzchnię kontaktową pary. Naturalnie to także obniża tarcie i efektywność sprzętu. Dlatego otwory, pomagając usuwać pył i brud, zapewniają klockom zdolność do utrzymania maksymalnego kontaktu powierzchniowego.

image

 

 

Tarcze hamulcowe D2
Posiadają
TUV oraz ISO9001

image

There is currently no comments or ratings for this product.